יום ראשון, 31 במאי 2009

ספריות- לא עוד רהיט מאסיבי ומשעמם

ספריות מודרניות זנחו את "תפקידן" המסורתי כרהיט עצוב ומשעמם בחלל זה או אחר. מעצבים עמלים על יצירת קונספטים עליזים ואומנותיים שהופכים את הספרייה למוקד משיכה לעין ולא עוזרים בהנצחת גוש לגוש העץ המשדר כובד. לאלו מכם שאוהבים רהיטים מודרני , צפויה אם כן חווית קנית ספריות נעימה במיוחד.

מי קבע שמבנה ספרייה חייב להיות בעל קווים ישרים וגיאומטריים? כיום מוצעות לכם ספריות בקוויים מעוגלים ההופכים אותן לרהיט בעל מראה רך יותר, ספריות שכאלו משתלבות בחלל באופן דינאמי והרמוני . הספריות אינן צמודות עוד לקיר אלא ניצבות כמו פסל אומנותי בחלל. הקירות נשארים חשופים והחלל נראה גדול יותר.

גם חומרי הגלם השתנו. קיימים שימושים נרחבים יותר בחומרים פלסטיים מאשר בעץ. חומרים אלו הם צבעוניים יותר והופכים את הספריות לרהיט צעיר וחי.

ספריות לא נשארות כיחידה אחת בעלת מדפים או בצורת כוורת, אלא הופכות למכלול של יחידות שחלקן מצוי על הקיר , חלקן על הרצפה, ויחדיו הן מהוות ספרייה אחת. ספריות מסוג זה מתאימות לצעירים, ולבתים בהם שולטים קווים מודרניים. הן יכולות להכיל מספר סוגי חפצים כמו ספרים, דיסקים, תמונות או חפצי נוי.

ספריות יכולות להיות גדולות ולתפוס קיר שלם, אך קיימות גם ספריות צרות וארוכות שניתן למקם בפינות חדרים, או בסמוך לשולחן העבודה. הספריות בנויות מסוגי עץ שונים שלכל אחד מהם תכונות צבע המיוחדות לו. לאלו מכם שאוהבים את המראה ההומוגני, קימות ספריות שהן חלק מסט שלם של ריהוט לחדר עבודה, ובנויות מעץ המשמש גם לשאר הרהיטים.

אחת הבעיות הגדולות המשויכות לספריות הן האבק המצטבר עליהן ועל הספרים. הפתרון הטוב ביותר הוא לרכוש ספרייה בעלת דלתות זכוכית אוטמות ודקורטיביות שתסייענה במניעת כניסת אבק. אתם יכולים לבחור בזכוכית חלבית שלא מגלה את תכולת הספרייה, או בזכוכית שקופה מאפשרת לכם לתור אחר הספר שחיפשתם מבלי לפתוח אותה כלל.

ספריות כחלק מיחידת עבודה הכוללת שולחן מגיעות לעיתים עם מגירות. שילוב של מגירות בצבעים שונים משאר גוף הספרייה יכול בהחלט לאוורר את המראה המאסיבי שלהן ולהפוך אותן לעליזות יותר.

אם אתם חייבים בספרייה גדולה שאמורה להכיל ספרים רבים, נסו להשאיר בין מדפיה או תאיה מקום לחפצי נוי. חלק מהמדפים או התאים יכולים להיות אטומים באמצעות דלתות זכוכית, והחלוקה הפנימית יכולה להשתנות מאגף לאגף. אין חוק שקובע את אופן החלוקה הפנימית של הספרייה, ומעצבים מודרניים עושים שימוש רב ביצירתיות ובדמיון והופכים את הספרייה לרהיט דינאמי וחי.

חידוש נוסף הוא מיקום הספרייה על הקיר. ספקיות יכולות כידוע להיות צמודות לקיר על מנת שלא לתפוס מקום רב בחלל החדר, וכיום קיימות ספריות שממש תלויות על הקיר בעיצובים אובאליים ומעניינים. הספרים אינם נוחים כפלס על גבי מדפים ישרים ומאוזנים. מדפי הספריות מוצמדים לקיר באופנים בלי מקובלים, שממש הופכים את הרהיט לתמונה אמנותית.

ניתן לרכוש ספריות בעלות מראה דרמטי ומודרני במיוחד המתאימות למשרדים מפוארים. לרוב ישלטו בספריות אלו גוונים כהים כמו שחור או חום כהה. גובה הספריות אינו רב ולמעשה הן נמוכות , כך שקו האופק נשאר פתוח ויוצר מראה מאוורר יותר.